Як користуватися Інтернетом для просування власної творчості


У сучасного письменника, в порівнянні з попередніми творчими поколіннями, набагато більше засобів для перетворення свого імені в бренд. Найпотужнішим із них є мережа Інтернет.

Розглянемо основні напрямки взаємодії письменника з аудиторією через соціальні сторінки та популярні сайти:

1. Ведення власної сторінки.

Простіше запросити читача до нового світу, якщо він уже відомий частині аудиторії письменника. Тому що, чим більше читачів уже має письменник, тим швидшими є темпи зростання їх кількості. Через це для сучасного письменника важливим є його таке неоднозначне нематеріальне надбання як чисельність підписників у соціальних мережах. Бо окрім того, що там найпростіше відслідковувати кількість і активність читачів, а також знайомити їх з особистістю літератора і його творчістю ближче, особисті сторінки відносно легко створювати, вести і підтримувати.

Кожен автор обирає свій шлях розвитку сторінки. Хтось починає з того, що ділиться власними успіхами (наприклад, письменники-дієтологи чи письменники-бізнесмени), знаннями (як письменники-психологи, або книжкові блогери), а хтось одразу знайомить з творчістю (як от гумористи, поети, стенд-ап-артисти, тощо). Тематика сторінки може бути різною. Найбільше читачів приваблюють ті письменники, що пропонують унікальні знання, досвід, творчі доробки.

Примітка. Найкраще, коли сторінок у соціальних мережах декілька, на різних інформаційних майданчиках. Тоді охоплення аудиторії зростає: один і той же пост, розміщений на усіх сторінках автора, з більшим успіхом привабить його нових читачів.

2. Створення власної спільноти

Якщо письменник працює не один, а має цілу письменницьку команду, або ж постійно співпрацює з іншими командами і тим легко згуртовує навколо себе творчих людей, то йому доцільно створити і вести власну спільноту. Часто вони продовжують тематику основної сторінки автора. Основна відмінність у тому, що в групі більше уваги приділяється майбутнім заходам за участю автора та результатам його творчості аніж його особистому життю. Також у групі доречно викладати рекламу схожих за тематикою сторінок і груп та і узагалі будь-яку інформацію, потенційно корисну для спільноти. Головне, щоб усі публікації були об'єднані спільною ідеєю, яка простежуватиметься у стрічці спільноти.

Примітка. Важливо пам’ятати про  візуальне оформлення та ілюстрації. Якщо контент буде регулярним, актуальним, захоплюючим та естетичним, сторінку спільноти чекає успіх. Відповідно завдяки їй і до автора, і до його творчості зростатиме увага.

3. Використання рекламних інструментів онлайн-майданчиків

Рекламні інструменти різноманітні і надаються кожним майданчиком за додаткову оплату. Та якщо автор вміє використовувати їх у власних цілях, вони стають основним засобом для продажу уже готової творчої продукції – книг, супутніх канцелярських товарів, мерчу. Детальніше про пропозиції майданчика можна дізнатися у спеціальної підтримки соціальної мережі чи відео-хостингу. Підключити рекламу допоможе підтримка. Головне обрати із запропонованих варіантів той, що влаштовує автора найбільше. 

Примітка. Важливо пам’ятати, що продавати онлайн також дозволено лише ліцензійну продукцію. Усі книжки автора зобов’язані мати ISBN код, який надає видавництво. Без цього коду уся друкована продукція в Україні відноситься до каталогів і не має права продаватись як книга.

4. Проведення віртуальних зустрічей

У сучасному світі поширена практика онлайн зустрічей. Вони безпечніші та часом продуктивніші за офлайнові, через менші обмеження в часі проведення, а також як правило збирають більшу аудиторію, адже підключитися до вебінару автора можна з будь якого місця де є інтернет. Кількість вебінарів, їх періодичність та тематику визначає сам автор. Для письменника це унікальна можливість поділитися власною творчістю на своїх, завчасно визначених умовах, порадитись з аудиторією, щодо незакінченого твору або, навпаки, презентувати нову книгу, провести прем’єру нової пісні, тощо. Плюсів у даної функції Інтернет-мережі значно більше за мінуси. Тому сучасний письменник обов’язково має опановувати не лише майстерність виступу перед слухачами, а й ведення вебінарів.

Примітка. Бажано проводити зустрічі тією мовою, якою автор пише і веде блог, або англійською, якщо зустріч міжнародна.

5. Створення особистого блогу і сайту

Якщо кількість інформації, готової продукції і послуг автора досягли такої кількості, що вибиваються із особистої сторінки чи групи автора в окреме функціональне явище, то письменнику варто задуматись над створенням власного сайту або веденням власного блогу.

Блог доцільно вести, якщо автор бажає ділитися великими частинами своєї творчості або цілими статтями на зацікавлену аудиторією. Як правило стає помітним коли з поміж великої кількості читачів утворюється група окремих послідовників, що вимагають більшої інформаційної підтримки улюбленого автора. Така аудиторія здатна і «голосувати гривнею» за додаткові знання. Тож блог може мати платну підписку.

Сайт створювати потрібно, якщо одного блогу недостатньо, а потрібна ціла окрема площадка для збуту готової продукції і водночас для спілкування з аудиторією. Створення сайту це кропітка і дороговартісна робота. Тож сайти створюють ті письменники, що вже мають стійку аудиторію, яка підтримує його багато років і на яку він може розраховувати. 

Примітка. Для початкуючого автора здебільшого достатньо власної сторінку. Куди важливіше для нього налагодити зв’язки з уже існуючими, розкрученими сайтами.

6. Використання додаткових можливостей і періодичних співпраць

До періодичних співпраць можна віднести роботу з блогерами, які можуть рекламувати автора або погодитись на взаєморекламу по бартеру. Блогери можуть оприлюднити цікаву інформацію про письменника, або познайомити свою аудиторію з його творчістю. Про деталі співпраці потрібно домовлятися із кожним блогером особисто.

До додаткових можливостей входить використання онлайн бібліотек, що дозволяють автору безкоштовно розміщувати власні твори, або їх уривки для ознайомлення. Часом подібні сайти навіть дозволяють атвору заробляти з переглядів своїх книг чи добірок. У такому разі головне аби направленість роботи бібліотеки співпадала з роботами автора, а умови співпраці влаштовували обидві сторони.

Також до додаткових можливостей Інтернету відноситься створення буктрейлерів (відеороликів про друковані книги), розіграш книг серед підписників (такі події називаються гівами), тощо.

Примітка. Чим більше нових видів співпраці застосує автор і чим більше нових можливостей віднайде в Інтернеті для себе, тим з більшою вірогідністю і швидше зросте його аудиторія.

Таким чином письменник необмежений у використанні вже існуючих та у створенні на їх основі нових важелів залучення читачів до своєї творчості.

Ольга Дудар