Початкуючому автору. Як уникнути/позбутися стресу під час комунікації з видавництвом


Багато початкуючих авторів, які бажають видати власну книгу, відкладають цю мрію лише через те, що не знають як розпочати спілкування з видавництвом.

У сучасному ритмі великого міста здається, що усе навкруги  відбувається за чітким, завчасно розробленим планом. Творчій людині буває важко зорієнтуватися у подібному вирії стрімких подій і зрозуміти з чого почати видання власної книги. Вона вбиває у пошуковик запит «Як  видати власну книгу. Інструкція» і отримує кілька порад. Однак страх не зникає, бо тема видання дуже велика, осягнути її однією статтею важко, а як вести діалог з видавництвом ніде не зазначено. Це створює додатковий стрес.

Його можна уникнути. Головне, при комунікації з видавництвом пам’ятайте наступне:

Видавництво чекає нових клієнтів

Не варто соромитися звертатися зі своїми пропозиціями. Вам не відмовлять через те, що ви щось неправильно запитали, не можете сформувати запит використовуючи професійну термінологію або уявляєте книгу, яку технічно неможливо зібрати. У людей, що працюють у видавництві великий досвід співпраці з початкуючими авторами. Вони готові до різних питань і пояснень. Вам нададуть усю необхідну інформацію при створенні замовлення.

Порада. Починати діалог з видавництвом варто з попереднього прорахунку вашого майбутнього замовлення. Маючи на руках готовий завершений твір, або добірку творів, ви можете звернутися за допомогою до видавництва, що вам сподобалося. До підписання видавничого договору подібний прорахунок розглядається як спосіб встановлення ділових стосунків, а не обов’язковий робочий план.

Щоб звернутися до видавництва ЛІРА через наш сайт, переходьте на головну сторінку і тисніть «Видати книгу». Заповніть просту форму і чекайте на зворотній зв'язок.

 Якщо ви не можете одразу чітко описати які мають бути параметри у вашої майбутньої книги (формат, кількість сторінок, кольоровість блоку, тощо), почніть з використання епітетів «маленька, велика, яскрава, товста, тонка, м’яка, тверда» та інші. У подальшому вам допоможуть визначитись більш конкретно.

Під час співпраці з видавництвом немає і не може бути «зайвих» запитань

Найкращого результату можливо досягти лише тоді, коли усі учасники творчого процесу однаково уявляють результат. Тож якщо ви не певні у тому, що вас зрозуміли, або ви самі не зовсім зрозумієте про що йде мова, то перепитайте або попросіть пояснити інакшими словами. Наприклад, читаючи видавничий договір ви заплуталися у пункті, де вказані строки подання рукопису до видавництва, його друку і оплати тиражу. У подальшому через це можуть виникнути нестикування у вашому робочому плані. Тож краще уточнити наскільки швидко впорається видавництво при навантажені на даний час і коли саме з ним розрахуватися.

Порада. Якщо вам складно даються розмови телефоном, ви можете написати видавництву на пошту. Також сучасні видавництва мають робочі номер Viber, Telegram, сторінки в Instagram, тощо. Обирайте зручний для вас спосіб комунікації.

Видавництво зацікавлене у хорошому результаті не менше за автора

Автор завжди виступає у ролі диригента команди видавництва, що створює його книгу. Але це не означає, що він опанував кожен окремий процес. Тому будьте готові до того, що вам можуть пропонувати внести змінити у ваш першочерговий задум задля кращого результату. Наприклад, замінити тверду обкладинку на м’яку, якщо ваша книга містить невелику кількість сторінок і її важко акуратно прошити. Подібні пропозиції завжди є рекомендацією на розсуд автора.

Порада. Якщо надісланий вам на затвердження проміжковий результат роботи, наприклад, верстка або обкладинка, сильно відрізняються від початкового задуму, то уточніть чим саме пояснюються такі зміни. Дуже часто дизайнер бере на себе відповідальність відійти від задуму клієнта через технічні обмеження. Якщо наданий результат вас не влаштовує, обговоріть третій варіант.

 Отже, комунікація з видавництвом є відкритим діалогом між замовником-автором і виконавцем-командою, у процесі якого гартується ваша ідея і створюється унікальна книга.

Видавництво ЛІРА у м. Дніпро запрошує до співпраці початкуючих письменників і поетів, з усієї України. Ми завжди готові відповісти на питання «Як видати власну книгу?», «Скільки коштує видати власну книгу?», «Скільки часу займає видання власної книги?» та інші. Звертайтеся до нас за телефонами +38 (067) 561-57-05; +38 (063) 561-57-05 або пишіть на пошту dnipro.lira@gmail.com. Ми чекаємо на ваші пропозиції та ідеї і готові творчо підтримати ініціативу кожного автора. Ми розуміємо наскільки для вас важливі ваші творчі надбання і тому перетворюємо їх на книги з особливою любов’ю.

Катерина Дудар