Як вести власну письменницьку сторінку?


Соціальні мережі — це зручна платформа для автора, адже найпростіший спосіб спілкування з читачами полягає у створенні і регулярному веденні власної сторінки. 

Для того, щоб привернути увагу якомога більшої кількості людей, потрібно надавати значення наступним деталям.

Візуальна складова профілю:

1. Портрет автора — використовуйте власні фотографії. Вони можуть бути чорно-білими, або кольоровими, зробленими у різні пори року і на різну тематику. Головна вимога до усіх фото — це реалістичність зображення. Читач має розуміти, що перед ним жива, справжня людина, котра ділиться своїми емоціями не лише через тексти, а й через сяйво в очах.

2. Фонове зображення — якщо соціальна мережа його передбачає, то обов’язково вставляйте. Фон має продовжувати ваше фото або за візуалом, або за змістом. Тон обох зображень має бути вирівняний, кольорова гама співпадати. Таким чином ви створите віртуальний плакат, з якого і починає знайомство з вашою сторінкою кожен читач.

3. Зображення у профілі — якщо основу соціальної мережі складає фотопостинг, то підбирайте такі фото, що будуть продовжувати тематично одне одного. Якщо ви плануєте виклад фото заздалегідь, то попіклуйтеся про те, щоб вони об’єднувалися спільною кольоровою гамою або елементами. Коли ж фотографії у соціальній мережі є лише додатком до тексту, то слідкуйте за їх доцільністю і якістю зображення. Головне завдання таких фото — влучно охарактеризувати текст який вони супроводжують.

___________

Текстова складова профілю:

1. Про що має бути пост — дотримуйтесь  формули «30/30/30»: публікуйте 30% професійного, 30% особистого контенту та 30% контенту у форматі відгуків, рецензій тощо. До професійного контенту відносяться поради читачу з вибору книг, їх написання, просування, пошуку інформації про них, тощо. Сюди відноситься уся інформація, яка може привабити читачів, що мають споріднений з вашою напрямок діяльності. До особистого контенту — розповіді з життя, цікаві факти про вас, анонси подій які ви відвідаєте та інше. Ця інформація цікавить читачів, яких ви приваблюєте як яскрава особистість. До рецензій належать як відгуки на вашу книгу, так і ваші відгуки на книжки інших авторів та їх діяльність. Подібні тексти залучають читачів не просто до вашої творчості, а до літературної спільноти в цілому. А відповідно кожен учасник цієї спільноти має більше можливостей для розповсюдження своїх текстів. Рецензування — взаємовигідний вид постів.

2. Основні правила складання посту — важливо не лише те, що ви сказали у тексті, а і як. Тому не забувайте, що пост має бути лаконічним, адже для великих повідомлень варто заводити текстові блоги; спілкування з читачами має бути неформальним, як з давно відомими товаришами, щоб кожен відчував особливу емоційну близькість із вами; використовуйте заклик до дій, щоб читач розумів своє значення у вашому житті. До закликів відносяться прохання поставити вам лайк, перейти за посиланням, лишити коментар.

3. На які обмеження варто звертати увагу — мова йде не про творчу думку, а про загальноприйняту у суспільстві цензуру. Варто пам’ятати, що свобода слова автора завершується там, де починається свобода іншої людини. Тож не варто забувати за законодавчі норми ведення постів. Наприклад, уникайте закликів до екстремізму, не пропагуйте комуністичний режим та інше. Не крадіть інформацію — тобто завжди вказуйте автора запозиченої інформації, користуйтеся правилами доброчесного цитування. І, звісно, якщо ви бажаєте завоювати увагу конкретної спільноти, звертайте увагу на моральні принципи та засади її функціонування. Наприклад, в Україні є неприйнятними расистські висловлювання або позитивне ставлення до дискримінації сексуальних меншинств. І, звісно, не варто забувати про ті обмеження, які встановлює сама соціальна мережа, якою ви користуєтеся. Це стосується і зображень.

___________

Інші загальні поради:

Знайдіть фокус. Краще спеціалізуватися на чомусь одному, аніж висвітлювати розрізнені думки з різних областей. Не намагайтеся догодити всім — шукайте свою хвилю. Найбільше читачів у соцмережах приваблює саме особливий авторський голос.

Не женіться за кількістю. Краще мати сто прихильників, які дійсно зацікавлені у вас, ніж десять тисяч передплатників, які зайдуть на вашу сторінку лише одного разу. Для автора набагато ціннішою є постійність аудиторії, її підтримка і зацікавленість в його творчості.

Будуйте відносини. Побудова відносин — важлива частина маркетингу та успіху в соцмережах. Підтверджуйте кожну заявку в друзі: адже ви не станете в реальному житті ігнорувати людину, яка щиро хоче завести з вами розмову. Погоджуйтесь на співпрацю із зацікавленими у вас особами і з пропонуйте співпрацю тим, хто зацікавив вас. Подібні взаємодії можуть не надати швидкого результату, але з часом коло ваших знайомств розшириться, а з ним і збільшяться ваші можливості.

Будьте доступні. Не публікуйте контент, щоб потім зникнути. Надавайте своїй аудиторії інформацію про себе з певною періодичністю. Це означає, що ви повинні регулярно публікувати новини та брати участь у бесідах.

Користуйтеся порадами кількох спеціалістів. Якщо вам недостатньо інформації з одного джерела, завжди звертайтеся до іншого і обирайте з обох ті речі, що найбільше підходять вам.

___________

На кожного автора, що вкладається у власну аудиторію, гарантовано чекає успіх. Хай щастить і вам!

Ольга Дудар